آموزش طراحی تقویم در هویت بصری|مقدماتی برای مبتدیان

آموزش طراحی تقویم در هویت بصری

فهرست مطالب

نکات مهم آموزش طراحی تقویم در هویت بصری

تقویم نه تنها ابزاری مناسب برای حفظ تاریخ‌ها و رویدادهاست، بلکه می‌تواند یک ابزار برندینگ قدرتمند باشد. به همین دلیل است که آموزش طراحی تقویم در هویت بصری یکی از مراحل مهم طراحی هویت بصری است که باید آن را بیاموزید. تقویم باعث تقویت هویت بصری برندتان می‌شود و سبب شناسایی آن توسط افراد زیادی در دنیای کسب و کار خواهد شد. در مقاله آموزش طراحی سربرگ در هویت بصری شما را با بخش مهمی از تشکیل هویت بصری آشنا کردیم و در این مقاله از استودیو طراحی زیسا قصد داریم با آموزش طراحی تقویم در هویت بصری کارتان را آسان‌تر کنیم.

برای آشنایی بیشتر با هویت بصری اینجا کلیک کنید.

هویت بصری تمام اجزای دیدنی‌ای است که مخاطب از طریق آن‌ها با برندتان ارتباط برقرار می‌کند و تقویم یکی از همان ابزارهاست. حالا می‌خواهیم ببینیم استفاده از تقویم در هویت بصری چه مزایایی برایتان دارد و چطور می‌توانید آن را به شکلی خاص و جذاب طراحی کنید که به بهترین شکل ممکن بازتابی از نماد و هویت برندتان باشد.

مزایای استفاده از تقویم در هویت بصری چیست؟

در صحنه رقابتی کسب و کار‌های امروزی، ایجاد یک هویت برند قوی برای موفقیت بلندمدت بسیار حیاتی است. شرکت‌ها منابع و زمان قابل توجهی را برای ساختن یک تصویر برندی یکتا صرف می‌کنند که با مخاطبان هدف خود همخوانی داشته باشد. در حالی که بسیاری از استراتژی‌ها برای دستیابی به این هدف به کار ‌می‌روند، ابزار قدرتمند طراحی یک تقویم برندی اغلب در نظر گرفته نشده است. در این مقاله به بررسی مزایایی می‌پردازیم که یک تقویم برندی طراحی شده به هویت بصری برند شما می‌تواند به همراه داشته باشد.

  • ثبات در طراحی تقویم بسیار مهم است

طراحی تقویم منحصر به فرد و خاص برای برند علاوه بر این‌که کار معمولی یک تقویم را انجام می‌دهد، می‌تواند نمایانگر برنامه یک ساله برندتان نیز باشد و همچنین یکی از عوامل تبلیغاتی برای برند محسوب شود (نگویید که هر جا می‌روید برند مورد نظر یک تقویم دیواری به شما هدیه نمی‌کند! ). با استفاده از لوگو، رنگ‌بندی مناسب، تایپوگرافی و دیگر اجزای هویت بصری برند، می‌توانید با ارائه تقویم به آن‌ها حس ثبات و انسجام برندتان را القا کنید. به همین دلیل یادگیری آموزش طراحی تقویم در هویت بصری مهم است.

هربار که مخاطب به تقویم برندتان نگاه می‌کند، در ذهنش برجسته می‌شوید و جای بهتری پیدا می‌کند. به خاطره او سپرده می‌شوید. هرچه انسجام اجزای هویت بصری برند در جنبه‌های مختلف بیشتر باشد این حس برای مخاطب به وجود می‌آید که شخصیت و هویت برندتان یکی است و می‌تواند به او اعتماد کند. قطعاً ما دوست داریم با کسی رابطه برقرار کنیم که باری به هر جهت نباشد! اما مزایای استفاده از تقویم در هویت بصری صرفاً این نیست. در ادامه خوب است به چند مورد مهم اشاره کنیم.

  • باعث دیده شدن بیشتر برند می‌شود

تقویم برند تنها یک عضو تزئینی نیست که روی دیوار یا میز شرکت بگذارید یا به مخاطبین و مشتریان خود هدیه کنید تا در خانه‌ها، دفاتر و فضا‌های عمومی آن را نصب کنند. با طراحی یک تقویمی جذاب و خاص باعث جلب توجه بیشتر مخاطب می‌شوید.

به همین دلیل استفاده از تقویم می‌تواند سبب شود که برند شما بیشتر دیده شده و اعتبار بیشتری کسب کند. بنابراین تقویم خوب می‌تواند یک ابزار تبلیغاتی باشد. هر بار که کسی به تقویم شما توجه کند، فرصتی مهم برای نمایش برند و بالا رفتن بازدید برند شما ایجاد می‌کند. به همین دلیل است که گفته می‌شود تمام اجزای هویت بصری برند می‌توانند در آینده جایگاه و شخصیت برندتان را بالا ببرند. حضور برند در ذهن مخاطب از طریق تقویم افزایش می‌یابد و می‌تواند منجر به بالا رفتن پرس‌وجو، فروش و مشارکت مشتری شود.

  • تقویم تجربه‌ای شخصی برای مخاطب برند است

طراحی تقویم برند به شما این امکان را می‌دهد تا تجربه‌ای شخصی برای مشتریانتان ایجاد کنید. با تناسب تصاویر و محتوا با سلیقه‌ها و علاقه‌های مخاطبان هدف، ارتباطی قوی‌تر ایجاد می‌شود. فرض کنید که پس از آموزش طراحی تقویم در هویت بصری خواستید مخاطب هدف را مشخص کنید. می‌فهمید که جامعه آن‌ها علاقه‌مند به ماشین‌های مسابقه‌ای است. چطور است که در طراحی تقویم از عناصری استفاده کنید که به آن‌ها بگوید شما نیز در این علاقه با آنان شریک هستید؟

می‌توانید تصاویر، نقل قول‌ها یا رویداد‌های مربوط به ماشین‌سازی را در تقویم گنجانده و مشتریان را به خود جلب کنید. این تجربه شخصی نشان می‌دهد که شما نیاز‌ها و ارزش‌های آن‌ها را درک کردید و احساس وفاداری و همبستگی را نسبت به برند شما تقویت می‌کند. به همین دلیل می‌توانید با طراحی یک تقویم ساده دل مخاطب را به دست بیاورید و مشتری‌ای وفادار برای خود به وجود بیاورید.

  • بازاریابی دائمی با استفاده از تقویم

تقویم برند فقط یک بار تبلیغ برند نیست؛ بلکه فرصتی برای بازاریابی در طول سال فراهم می‌کند. با گنجاندن رویداد‌های کلیدی، راه‌اندازی محصولات یا کمپین‌های تبلیغاتی در تقویم، می‌توانید به مشتریان خود یادآوری کنید برندتان در طول سال چه برنامه‌هایی دارد. پس در آموزش طراحی تقویم در هویت بصری به شما گفته می‌شود که حتماً اشاره‌هایی به رویداد‌های مربوط به برندتان بکنید و برنامه کمپین‌های تبلیغاتی را نیز مطرح کنید. به علاوه، می‌توانید از تقویم برای برجسته کردن دستاورد‌ها، ارزش‌ها یا فعالیت‌های خیریه شرکتتان استفاده کنید که هویت و جایگاه برند شما را تقویت می‌کند.

  • قابلیت پخش شدن تقویم در شبکه‌های اجتماعی

یک سری تقویم‌های برندی در خانه هر کس پیدا می‌شود که نمی‌دانیم از کجا ولی به دست ما رسیده است! در عصر دیجیتال، محتوای بصری پتانسیل بالایی برای پخش شدن دارد. تقویمی که خوب طراحی شده و توجه را جلب کرده و با مخاطبان شما همخوانی داشته باشد، قابلیت به اشتراک‌گذاری در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مختلف را دارد.

هنگامی که مشتریان طراحی تقویم شما را تحسین می‌کنند، احتمالاً آن را با شبکه‌های ارتباطی خود و افرادی که می‌شناسند به اشتراک می‌گذارند و دسترسی برند شما را بدون این‌که بخواهید و خودتان نقشی داشته باشید بالا می‌برند. این افزایش نمایش می‌تواند مشتریان جدید جذب کند و علاقه به برند شما ایجاد کند.

مزایای طراحی تقویم برند برای هویت بصری

مزایای طراحی تقویم برند برای هویت بصری برند شما بسیار زیاد است. به همین دلیل آموزش طراحی تقویم در هویت بصری از اهمیت بالایی برخوردار است. این مزایا از ثبات و انسجام در برندینگ و افزایش بازدید تا تجربه شخصی برای مشتریان و بازاریابی در طول سال کشیده می‌شود. تقویم ابزاری است که خیلی به آن توجه نمی‌شود ولی می‌توانید از آن به عنوان یک دارایی استراتژیک جهت تبلیغات و بازاریابی استفاده کنید تا هویت برندتان را تقویت کند و با مخاطبان هدفتان به صورت معنادار و خاطره‌انگیزی ارتباط برقرار کنید. از تقویم برند به عنوان یک ابزار استراتژیک استفاده کنید تا هویت برندتان را تقویت کنید. حالا که به طور کلی با مزایای طراحی تقویم آشنا شدید نوبت این است که درباره آموزش طراحی تقویم در هویت بصری نیز اطلاعاتی کسب کنید.

چه نکاتی در آموزش طراحی تقویم در هویت بصری مهم هستند؟

  • عناصری به کار ببرید که علاقه به مشارکت با برند را افزایش دهند

 تقویمی که عناصر هویت بصری برند شما را در برمی‌گیرد، تجربه پایداری از برند شما به مخاطب می‌دهد. بنابراین در آموزش طراحی تقویم در هویت بصری می‌گوییم که حتماً از عناصر هویت بصری برندتان استفاده کنید.

هر بار که شخصی به تقویم نگاه می‌کند، با جنبه‌های مختلف هویت بصری برند شما مواجه می‌شود و دوباره آن‌ها را در خاطر می‌سپارد. این باعث افزایش تمایل به خرید از برند شما را تقویت می‌کند و احتمال این موضوع را بیشتر می‌کند که مشتریان هنگام تصمیم‌گیری درباره خرید هر محصولی به یاد برند شما بیفتند و محصول شما را خریداری کنند.

  • داستان برند را در تقویم بنویسید

یک تقویم خوب فرصتی برای تعریف داستان برندتان به صورت تصویری مهیا می‌کند. با استفاده از تصاویر و جاذبه‌های هویت بصری می‌توانید داستانتان را بدون گفتن حتی یک کلمه به تصویر بکشید. می‌توانید تصاویر یا کار‌های گرافیک‌های مرتبط را که یادآور ارزش‌ها، محصولات یا خدمات برند شما هستند، در طراحی تقویم قرار دهید. با نمایش داستان خاص و جذابی از برند خود، ارتباط عمیق‌تری با مخاطبان ایجاد می‌کنید و باعث تقویت وفاداری به برند و تقویت احساس هویت برند می‌شوید.

  • پیام برندتان را در تقویم بیاورید

هر ماهی که در تقویم وجود دارد فضایی را برای نمایش پیام‌ها، شعار‌ها یا پیشنهادات تبلیغاتی ارزشمند فراهم می‌کند که با اهداف بازاریابی برند شما همخوانی داشته باشد. یعنی هر صفحه از تقویم مثل یک بیانیه تبلیغاتی عمل می‌کند. پس از فضای موجود در هر صفحه برای بیان یک شعار یا اشاره به یک محصول یا هویت برندتان استفاده کنید. اگر بتوانید به نحوی خلاقانه و ظریف پیام خود را وارد تقویم کنید، می‌توانید برند خود را تقویت کرده و آگاهی افراد نسبت به برند را افزایش دهید. این رویکرد به شما کمک می‌کند تا مزیت مهم برند خود را به مخاطبان هدف در طول سال به خوبی انتقال دهید. این هم یک نکته دیگر برای آموزش طراحی تقویم در هویت بصری!

  • طراحی تقویم باید کاربردی و مفید باشد

تقویم برند هدفی عملی و عینی در زندگی روزمره کسانی که از آن استفاده می‌کنند فراهم می‌کند؛ بنابراین احتمال استفاده و نمایش آن به خاطر جنبه‌های کارکردی مخصوص به خودش نیز زیاد است. در طراحی تقویم، در نظر بگیرید که بخش‌هایی برای نوشتن یادداشت‌های روزانه افراد، یادآوری مناسبت‌ه یا تعطیلات مهم مرتبط با مخاطبان خود را اضافه کنید. تقویم را با توجه به فرهنگ و تاریخ مردم آن منطقه طراحی کنید تا ارتباط بیشتری با مخاطب ایجاد کنید. با ارائه ارزش‌های برند و ابزاری کاربردی، تقویم برند شما به منبعی تبدیل می‌شود که مشتریان قدردان آن بوده و به طور منظم از آن استفاده می‌کنند و برند شما مثل دفترچه یادداشت آن‌ها می‌شود.

  • توجه و دقت به جزئیات

تقویم برند خوب، تعهد شما به کیفیت و جزئیات را نشان می‌دهد. یعنی مخاطب از این‌که شما با دقت تمام روی جزئیاتش کار کردید را متوجه می‌شود و این موضوع را نشانه‌ای از اعتبار و حرفه‌ای بودن کارتان در نظر می‌گیرد. بنابراین نکته دیگر در آموزش طراحی تقویم در هویت بصری این است که توجه به جزئیات را بالا ببرید. حتماً از رنگ‌بندی مناسب استفاده کنید و پل‌های ارتباطی بین خود و مشتریان را فراموش نکنید.

هر ماه برای خودش خاص است پس با توجه به هر ماه صفحه مخصوص به آن در تقویم را ایجاد کنید. یک دفعه برای ماه‌های زمستانی از رنگ‌بندی نارنجی استفاده نکنید تا مخاطب گیج شود. این‌ها همه در طراحی یک تقویم خوب مهم است و بخشی از آموزش طراحی تقویم در هویت بصری محسوب می‌شود.

طراحی سربرگ با کمترین قیمت

جمع‌بندی

با توجه به تمام حرف‌ها، طراحی یک تقویم برای هویت بصری برند شما فواید بسیاری دارد. از نمایش مداوم برند و روایت داستان تا تقویت پیام برند و افزایش مشاهده، تقویم برند یک ابزار بازاریابی جذاب است که می‌تواند اثری مهم در تقویت هویت بصری برند داشته باشد. در این مجموعه مقالات به طراحی سربرگ و آموزش طراحی کارت ویزیت در هویت بصری و تقویم می‌پردازیم. بنابراین، از ظرفیت طراحی یک تقویم بهره بگیرید و با ایجاد یک تقویم متناسب با هویت بصری برند، اثری بی‌نظیر ایجاد کنید که شخصیت یکتای برند شما را بازتاب کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا