10 مدل از بهترین نمونه‌های هویت بصری

بررسی کامل-10-نمونه-هویت-بصری

فهرست مطالب

نمونه هویت بصری

مشاهده و بررسی نمونه هویت بصری کمک می‌کند که بتوانیم کار خودمان را دقیق‌تر، بهینه‌تر و جذاب‌تر انجام دهیم. ایجاد هویت بصری قوی برای برند‌ها به جهت برقراری ارتباط مؤثر و تعریف ارزش‌های خود به مشتریان بسیار سودمند است.

این‌که بتوانیم برند خود را از طریق هویت بصری به مخاطب بشناسانیم و ارتباطی عمیق و دوستانه با مخاطبان هدفمان برقرار کنیم بسیار حیاتی شده است. امروزه برند‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند که از طریقی دل مخاطبشان را به دست بیاورند.

 

سفارش هویت بصری با بهترین قیمت

 

این مقاله از زیسا استودیو تلاش می‌کند تا به بررسی هویت بصری ده برند معروف بپردازد و نمونه هویت بصری را تحلیل کند. شما با برند‌های معروفی از جمله: اپل، گوگل، مک‌دونالدز، کوکاکولا، استارباکس، مایکرؤسافت، سامسونگ، توییتر، لورل و بی‌ام‌و آشنا می‌شوید. تمام این برند‌ها به خوبی می‌دانند هویت بصری چیست و با اجزای آن آشنایی کامل دارند. به همین دلیل فعالیتی که می‌کنند حرفه‌ای و دقیق است. با ما همراه باشید تا درک بهتری از پکیج هویت بصری این برند‌های مشهور پیدا کنید.

هویت بصری چیست؟

قبل از آن‌که به صورت موردی هر کدام از این برند‌ها را بررسی کنیم به طور کلی می‌گوییم که هویت بصری یعنی تمام داده‌های دیدنی که مخاطب از طریق آن‌ها با برند شما ارتباط برقرار می‌کند. این شامل لوگو، طراحی داخلی و خارجی، رنگ‌بندی، کار‌های گرافیکی و تایپوگرافی می‌شود.

در مقالات دیگر سایت زیسا مفصل به تمام این موضوعات پرداختیم و می‌توانید دقیق‌تر به جواب این سؤالات دست پیدا کنید. بعد از این‌که به اندازه کافی نسبت به هویت بصری اطلاعات کسب کردید متوجه خواهید شد که چرا قیمت هویت بصری به این صورت است و چرا شرکت‌ها هزینه‌های هنگفت و کلانی را برای هویت بصری خرج می‌کنند. در ادامه به صورت موردی نمونه هویت بصری برند‌های معروف را بررسی می‌کنیم.

هویت بصری برند اپل

هویت بصری اپل

هویت بصری اپل نمونه‌ای جمع و جور و مفید از سادگی و زیبایی است. سیب آیفون با گازخوردگی‌اش، در سراسر جهان خیلی سریع و راحت قابل شناسایی است. طراحی حداقلی نمادین، تعهد اپل به فناوری تمیز و کاربرپسند را نشان می‌دهد. رنگ‌بندی اپل نقره‌ای-خاکستری است و الگویی شیک را ایجاد می‌کند و احساس پیشرفت و تکنولوژی را به مخاطب می‌دهد.

اپل توانسته است با لوگوی مناسب، تایپوگرافی و رنگ‌بندی متناسب هویت بصری منسجمی بسازد و نمونه هویت بصری خوبی شود که همه می‌توانند از آن استفاده کنند و در برند خود از دستورعمل‌ها و شیوه‌هایی که اپل استفاده کرده بهره بگیرند.

هویت بصری گوگل

هویت بصری گوگل

هویت بصری گوگل به جذابیت و سرگرم کنندگی لوگوی چندرنگه آن برمی‌گردد. به نوعی گوگل دوست دارد به مخاطبش القا کند که همه سلیقه‌ها را در خود در بر می‌گیرد. گوگل نمونه هویت بصری قدرتمند و خوش ساختار است.

حروف چندرنگ نماینده تنوع‌پذیری گوگل در زمینه‌های مختلف هستند و احساس شادابی و نوآوری را به‌وجود می‌آورند. سادگی نوع حروف آن، برای این است که مخاطب راحت آن را بخواند و در هر نوع پلتفرمی که قرار بگیرد فهم آن راحت است و خیلی سریع شناسایی می‌شود.

بقیه طراحی‌های گوگل نیز مدرن هستند. انحنا در آیکون‌ها نشان‌دهنده انعطاف و مدرن بودن طرح‌های گوگل است. این شرکت به دقت هویت بصری خود را طراحی کرده به طوری که افراد بتوانند به راحتی از آن استفاده کرده و لذت ببرند.

هویت بصری مک دونالد

هویت بصری مک دونالد

لوگوی M طلایی مک دونالد بدون شک یکی از شناخته‌شده‌ترین نماد‌های برندی در سراسر جهان است. مک دونالد نمونه هویت بصری قوی‌ای است که توانسته تمام المان‌ها و پیام‌هایی که می‌خواهد را در هویت بصری برند جا بدهد و به مخاطب القا کند.

نماد که به صورت حرف “M” است، نمایان‌گر نام برند است و با شادی، حس آشنایی و فست فود ارتباط دارد. طیف رنگی سرخ و زرد، توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کند و اشتها را تحریک می‌کند. قلم پررنگ و گرد در لوگوی آن، احساس دوستی و جذابیت برند را افزوده است. لوگوی مک دونالد و نحوه بسته‌بندی آن‌ها طوری است که مخاطب را به هیجان بیندازد.

مک دونالد طرفدار آدم‌های حوصله سربر و بیکار نشستن نیست. آن‌ها نمونه واقعی یک زندگی سریع و فست فودی در آمریکا هستند. بنابراین طیف رنگی، نحوه بسته‌بندی و به طور کلی پکیج هویت بصری مک دونالد متناسب با خود این برند طراحی شده است.

بررسی کامل-10-نمونه-هویت-بصری

هویت بصری کوکاکولا

هویت بصری کوکاکولا به شکل عمیقی در فرهنگ عمومی جا افتاده است. همگی نمونه هویت بصری این برند را به خوبی می‌شناسند. لوگوی زیبای روی قوطی کوکاکولا، احساس نوستالژی و جذابیت منحصر به فرد و ناتمامی را به وجود می‌آورد. رنگ قرمز نماد قدرت، انرژی، اشتیاق و هیجان است. استفاده از الگوی موج مانند احساس تغییر و تازگی نوشیدنی‌های برند را نشان می‌دهد.

برند کوکاکولا کیفیت محصولات خود را در طول زمان ثابت کرده است. می‌داند که باید چطور مخاطبانش را به هیجان بیندازد. توانسته است خیلی خوب این مفاهیم را در برندش مجسم کند. به همین دلیل شاید بهترین پترن هویت بصری را در میان برند‌های مشهور دارد.

هویت بصری استارباکس

هویت بصری استارباکس

استارباکس با لوگوی زیبای سبز، هویت بصری خاصی ایجاد کرده است. این تصویر نشان‌دهنده ارتباط برند با دریا است و بر تعهد به تأمین دانه‌های قهوه با کیفیت بالا تأکید می‌کند. رنگ‌بندی سبز، نماد تازگی، رشد و پایداری است. طراحی دایره‌ای با سایرن، احساس اجتماعی و ماجراجویی را به‌وجود می‌آورد.

استارباکس توانسته است با رنگ‌بندی دقیق لوگو و طراحی شرکتش و همچنین استفاده از نماد سایرن مشتریان را به درون کافی شاپ‌ها بکشاند و تبدیل به یکی از معتبرترین و بهترین برند‌های جهان شود. هویت بصری استارباکس با هدف مشخص و روشنی خلق شده است به همین دلیل در انتقال پیام این برند به مخاطب موفق عمل می‌کند.

هویت بصری مایکروسافت

هویت بصری مایکروسافت

هویت بصری مایکرؤسافت به مرور زمان برای ارائه بازتابی از تحولات برند تغییر یافته است. لوگوی کنونی شامل یک مربع چهاربخشی رنگارنگ است که نمایان‌گر محصولات متنوع مایکرؤسافت است. همچنین از آنجا که مایکرؤسافت در طول زمان این رنگ‌بندی و لوگو را تغییر نداده احساس اعتبار و قدرت و استحکام این برند نیز از لوگو نمایان می‌شود.

پنجره مایکرؤسافت شناور است. این مسأله اشاره به ماهیت پویا و داینامیک برند مایکرؤسافت دارد. نمونه هویت بصری برند مایکرؤسافت به خوبی توانسته حالت مدرن را با پویایی و فعالیت و نوآوری یکی کند.

 نحوه نوشتن نام مایکرؤسافت به لوگوی آن طراحی مدرنی می‌دهد. درحالی که طیف رنگی پر رنگ نماد نوآوری و خلاقیت در محصولات و خدمات این برند است. سادگی لوگو، قابلیت تطبیق راحت آن برای محیط‌های مختلف را بالا می‌برد. مایکرؤسافت عملاً یک نمونه هویت بصری فوق‌العاده موفق است.

هویت بصری سامسونگ

هویت بصری سامسونگ

هویت بصری سامسونگ سادگی و پیشرفت فناورانه را با هم ترکیب می‌کند. سامسونگ در لوگوی خود از فونت سان سریف استفاده می‌کند و این باعث جلوه حرفه‌ای بودن و وضوح برند سامسونگ است. رنگ آبی نشان‌دهنده اعتماد و نوآوری است. آبی در روان‌شناسی رنگ‌ها جزء رنگ‌های آرامش‌بخش و اعتمادبرانگیز است بنابراین سامسونگ می‌خواهد که مخاطبش با او ارتباطی مؤثر و قوی برقرار کند. شکل بیضی که دور کلمه «سامسونگ» را در بر می‌گیرد، نماینده تعهد برند به طراحی با محوریت انسانی است و نماد حضور جهانی این برند است.

هویت بصری توییتر

هویت بصری توییتر

توییتر یکی از معروف‌ترین و پر استفاده‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان است پس تردیدی نیست که بررسی نمونه هویت بصری توییتر می‌تواند بسیار به کسب و کار‌ها کمک کنند. تویتر به خاطر لوگوی پرنده آبی، به‌راحتی شناسایی می‌شود. پرنده‌ی آبی که نامش «لری» است نماد آزادی بیان، ارتباط و شبکه‌سازی است. این دقیقاً با هویت توییتر که تلاش می‌کند هر کس آزادانه نظرش را ابراز کند هم‌خوانی دارد. رنگ آبی به سادگی نماد اعتماد و آرامشی است که فرد از حضور در فضای این شبکه اجتماعی باید حس کند. طراحی هندسی ساده، احساس ارتباط‌گیری و گفت‌وگو را به‌وجود می‌آورد.

هویت بصری لورل

هویت بصری لورل

طرفداران برند لاکچری عطر قطعاً نام لورل را می‌شناسند. نمونه هویت بصری لورل لاکچری بودن و شیک بودن را منعکس می‌کند. لوگوی ساده‌ی سیاه و سفید با نام برند در کنار فونتی تیز و نازک نشان‌دهنده تعهد لورل به زیبایی و لوکس بودن است. رنگ‌بندی دوتایی باعث بیشتر شدن شکوه شخصیت این برند می‌شود و به برجسته کردن محصولات برند کمک می‌کند. سادگی لوگو، انعطاف‌پذیری آن را در انواع فضا‌هایی که در آن قرار می‌گیرد فراهم می‌کند. باید اعتراف کنیم که لورل حتی در ارائه پکیج هویت بصری نیز حرفه‌ای و لوکس است.

هویت بصری BMW

هویت بصری BMW

هویت بصری BMW دقت و قدرت را ترکیب می‌کند. لوگوی بیضی با آبی و سفید نماینده اعتماد، کلاسیک بودن و مدرن بودن محصولات این برند است. این شکل برند و نامش به یک تولید‌کننده موتور هواپیما به همین نام برمی‌گردد و رنگ‌بندی آن شاید اشاره به آسمان و پرواز هم باشد. قلم پر رنگ و محکم به‌کار رفته در نوشتن لوگو، توانمندی‌های مهندسی و سرعت را نشان می‌دهد. نمونه هویت بصری BMW تنها در طراحی لوگو نیست بلکه باید شخصیت و هویت برند را در طراحی ماشین‌های سواری آن‌ها پیدا کرد.

جمع‌بندی

هویت بصری این ده برند معروف، اطلاعات گران‌ب‌ها و ارزشمندی درباره استراتژی‌های خاص و ارزش‌هایی که یک برند باید برای مخاطب فراهم کند را به ما می‌دهد. هر برند با استفاده هوشمندانه از عناصر طراحی، طیف رنگی مناسب و نماد‌های معنادار، توانسته است ارتباط قوی‌تری با مخاطبان هدف خود برقرار کند. لوگو‌های آن‌ها به نماد‌های قدرتمندی تبدیل شده‌اند که نه تنها محصولات و خدمات، بلکه تجربه‌های گسترده‌تر از برند را نمایان می‌سازند.

مطالعه نمونه هویت بصری برند‌های معروف به ما این امکان را می‌دهد تا الگو و پترن هویت بصری مناسب را برای خودمان طراحی کنیم. همچنین خصوصیات هر برند را بشناسیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا