چگونه بارکد های خلاقانه تولید کنیم

بارکد های خلاقانه

فهرست مطالب

طراحی بارکد های خلاقانه و سفارشی برای شرکت و کمپین شما علاقه و ارزش ایجاد می کند،شایان به ذکر است که QRها یک بارکد با قابلیت اسکن در تلفن های همراه است، که میتواند هدف آن نمایش یک متن ساده، سایت موردنظر، شماره همراه،و تقریبا هر نوع داده دیگری باشد. با این توصیف حتما متوجه شده اید که این بارکد چقدر مفید است و در هر جایی کاربرد دارد.

کد QR نباید خسته کننده باشد. در اینجا اطلاعات مفید و چیزهایی که ارزش دانستن آنها بسیار بالا می باشد را می خوانید تا قادر به طراحی یک بارکد حرفه ای شوید.این مقاله راهنمای شما برای ایجاد یک کد QR زیبا با طراحی زیبا و در عین حال کاربردی  است و برای صاحبان کسب و کار مناسب است.

 با رنگی کردن بارکد های خلاقانه بسازید

حتما نیازی نیست بارکد، سیاه و سفید باشه تا اسکنر بتونه بارکدتون رو بخونه. اضافه کردن رنگ به بارکدتون راحت ترین راه جلب توجه مشتری ها و زیبا کردن بارکد هست. میتونید از رنگ برند یا تم خاص بازاریابیتون با توجه به هدف یا نوع محتوایی که تولید می کنید، استفاده کنید وبارکد های خلاقانه بسازید. 

از رنگ های متضاد استفاده کن تا بارکد خلاقانه تر تولید کنید

از رنگ های متضاد برای بارکد و زمینه اش استفاده کنید. چون بیشتر نرم افزار های اسکنر برای خواندن کدهایی که رنگشون رفته یا رنگ بارکد و زمینه مشابه هم هست، به مشکل میخورند.

بیخیال زمینه ی تیره بشید

ممکنه بعضی از اسکنر ها بتونند بارکد هایی با زمینه ی تیره رو اسکن کنن اما بعضی از نرم افزار ها اصلا نمی تونن این بارکد هارو اسکن کنن. اگر از پس زمینه شفاف یا png هم استفاده کنید، به همین مشکل بر میخورید.

 در بارکد های خلاقانه خود از تصاویر استفاده کنید

راه دیگه ی جلب نظر مشتری ها استفاده از تصویر در وسط بارکد است. میتونید از یک عبارت کوتاه مثل من رو اسکن کن یا لوگوی شرکتتون استفاده کنید. دقت کنید که تصویر باید در وسط بارکد قرار بگیرد تا المان هایی که برای خوانایی بارکد توسط اسکنر مهم هستند را نپوشاند. 

 بارکد های خود را با تغییر فرم گوشه ها خلاقانه کنید

 مثل استفاده از رنگ ها، میتوانید بارکدتان رو با تغییر دادن شکل گوشه ها تغییر دهید تاوقتی که اینکار را با ظرافت انجام دهید، میتوانید از انواع شکل ها استفاده کنید. 

فرم کلی مربعی را حفظ کنید

وقتی بارکدتون رو شخصی سازی کردید و سایزش رو هم تغییر دادید، سعی کنید کلیت بارکد مربعی بماند. ایجاد تغییراتی مثل گوشه های شیب دار، کجی یا کش آمدن کد، همگی می توانند ناخوانا شدن کد را بوجود بیاورند. 

به جایی که بارکد را میگذارید، دقت کنید

بارکد هارا نباید در انتهای بروشور جایی که هیچ کس زحمت اسکن کردنشان رو بخودش نمی دهد بگذارید، بارکد هارا در مرکز صفحات جایی که اسکن کردنشان راحت باشید بگذارید، همچنین تا حد امکان بارکد هارا بزرگ کنید. 

دقت به فضای خالی اطراف آیکون 

قانون کلی این است که حاشیه ی اطراف لوگو چهاربرابر انداز ه ی پیکسل های آن بارکد هستند.

 

از مشتری ها دعوت به تعامل بیشتر کنید

اول به مشتری ها بگید بعد از اسکن کردن بارکد، چه چیزی میبینند. می تونید این درخواست رو در مرکز بارکد به شکل یک عکس بگذارید. یا اگه عکس لوگو درون بارکد قرار داره، در اطراف بارکد بگذارید. 

سایت های جهت تولید و طراحی کد QR:

در لینک های زیر می‌توانید انواع بارکد را بسازید و برای معرفی برند خود از آن استفاده کنید. و در آخر در نظر داشته باشید طراحی خود بارکد و پس زمینه آن یک کار تخصصی است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا