هفت نکته در طراحی لوگوهای خاص که حیرت زدتون میکنه 

طراحی لوگو خاص

فهرست مطالب

در این مقاله شما میتوانید نکاتی از طراحی لوگو خاص را متوجه شوید که به شما را در حرفه‌ای شدن در این حیطه کمک چشم گیری می‌کند. این مقاله مناسب طراحان و گرافیس هایی است که از مطالبی که موجب پیشرفتشان می‌شود استقبال میکنند و همچنین قصد طراحی یک لوگوی خاص هم دارند.

1.حتما نیاز نیست محصول یا خدمات را در لوگو نمایش بدیم

لوگو نماد یک کسب و کاره نه کاری که کسب و کار انجام میده، خیلی از گرافیست ها فکر میکنن که لوگو باید محصول یا خدمات اون شرکت رو نشون بده، مثلا کسب و کاری که حیوان خانگی میفروشه باید حتما یک حیوان خانگی رو در لوگوش نشون بده، در حالیکه اگه به لوگوی شرکت های معروفی مثل اپل دقت کنیم خود محصولشون در لوگوشون دیده نمیشه. پس از طراحی لوگوهای انتزاعی نترسید. نکته‌ی مهم خاص بودن لوگو و موندن لوگو در حافظه مخاطب است که در طراحی همه لوگو ها باید رعایت شود.

 

2.طراحی لوگوهای خاص و انعطاف پذیر را امتحان کنید

 کسب و کار باید بتونه لوگوش رو در هر جایی استفاده کنه، لوگویی خوبه که در اندازه‌های کوچک یا بزرگ و بصورت واضح یا تار شده استفاده بشه و قابل تشخیص باشه. مثلا به لوگوی target یا sony نگاه کنید، حتی اگه فقط نیمی از این لوگو ها مشخص باشن، قابل تشخیص هستند. 

طراحی لوگو خاص

3.طرح اولیه بکشید

کاری که باید بکنید اینه که دفتر طراحیتون رو بردارید، سپس ساعتتون رو روی ده دقیقه کوک کنید و شروع کنید به کشیدن چندین طرح اولیه، دقت کنید روی هیچ کدوم ازین طرح ها بیش از یک دقیقه وقت نزارید. این کار شمارو مجبور میکنه که طرح ها و ایده های بسیار ساده‌ای رو بکشید که این طرح ها و ایده‌های ساده، اساس طراحی خاص ترین لوگوها بودن. 

لوگو-با-طرح-هندسی

4. از طرح های هندسی استفاده کنید

بهترین لوگو ها، هندسی هستند یعنی المان های لوگو با استفاده از اشکال هندسی طراحی شدن، مثلا به لوگو target، twitter یا apple نگاه کنید، همگی با استفاده از دایره کشیده شدند. اگر با پیدا کردن ایده مشکل دارید، با اشکال ساده مثل دایره، مربع یا مستطیل کار رو شروع کنید. 

5. از فضای منفی/خالی استفاده کنید

یکی از ایراداتی که بسیاری از طراحان تازه کار دارند این است که در استفاده از فضای منفی خوب عمل نمیکنند و فضای خالیشون و طرح لوگو تعادل لازم رو ندارد. لوگو از فضایی مثبت تشکیل شده که همون بخشیه هست که رنگیه و لوگو در اون طراحی شده و فضای منفی، فضای خالی استفاده نشده است.

معمولا گرافیست ها در طراحی لوگوهاشون فضای منفی ناهماهنگی دارند، چرا که نمیدانند فضای منفی به اندازه‌ی فضای مثبت در طراحی لوگو اهمیت دارد. مثلا به لوگوی target دقت کنید،فاصله‌ی فضای منفی تا مرکز لوگو اندازه‌ی فاصلش تا خارج از لوگو هست. اگه فضای منفی داخل لوگو کمی باریکتر بود، در ابعاد کوچیکتر لوگو به درستی دیده نمی‌شد.

6. تست استاندارد بودن لوگو توسط فردی دیگر

فرض کنید که لوگوتون رو طراحی کردید و میخواهید به کارفرما نشونش بدید، قبل از فرستادنش چطور میخواهید مطمئن بشید که لوگو، لوگوی خوب و مناسبی است؟ یک روش خوب این است که لوگوتون رو چاپ کنید، به یکی از دوستانتان نشونش بدید تا یک دقیقه بهش نگاه کنه. چند ساعت بعد از دوستتون بخواهید اون لوگو رو بکشه، اگه بتونه در زمان کوتاه اون لوگو رو بکشه نشون میده که لوگوی شما، خوب و مناسبه و به راحتی در ذهن باقی میماند. 

7. باید ها و نباید های طراحی لوگو

  • از استفاده‌ی بیش از حد از جزییات خودداری کنید و آیکون ها را تا حد امکان ساده طراحی کنید.
  • سبک های مختلف را ترکیب نکنید.
  • توازن چشمی را رعایت کنید.
  • همیشه به اعداد اعتماد نکنید.
  •  لوگوی خود را چند بعدی طراحی نکنید.
  •  آیکون خود را با فاصله از خطوط شطرنجی طراحی نکنید. لوگوی شما دقیقا باید روی خطوط شطرنجی قرار گیرد.

و در آخر یادآوری می‌کنیم که برای طراحی خاص ترین شکل لوگو باید آن را به متخصصان این حوزه بسپارید تا بهترین نتایج را ببینید. چرا که طراحی لوگو در برندینگ یک کسب و کار از مهم ترین مؤلفه هاست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا