فهرست مطالب
مشاهده هویت بصری برندهای معروف به ما کمک میکند تا طرحهای بهتری برای خودمان خلق کنیم و از روش برندینگ آنها برای تقویت برند خودمان استفاده کنیم. با اینکه قیمت طراحی هویت بصری بالاست، شرکتها مطرح و معروف جهان همیشه توجه ویژهای به خلق هویت بصری قدرتمند داشتهاند. زیرا با داشتن هویت بصری قوی میشود به راحتی مشتری و مخاطب هدف را نسبت به برند علاقهمند کرد و به طورکلی مشتریانی وفادار به وجود آورد.
برای آشنایی کامل با هویت بصری اینجا کلیک کنید.
هویت بصری برندهای معروف منحصر به خودشان است. ویژه است و نمیتوان چیزی را جایگزینش کرد و دقیقاً به همین علت است که معروف هستند و ما آنها را میشناسیم. در این مقاله از استودیو برندینگ زیسا قرار است نگاهی به هویت بصری هشت برند معروف جهان بیندازیم. اگر با اینکه هویت بصری چیست و چه مزایایی دارد آشنا نیستید میتوانید از طریق همین سایت مقالات ما در زمینه هویت بصری و مفاهیم مقدماتی را بخوانید.
معرفی هویت بصری شرکت Amazon
هویت بصری آمازون نماد سادگی، پیوستگی و شهرت جهانی است. هویت بصری این برند حول محور لوگوی معروف آمازون قرار دارد که شامل نام شرکت بهصورت حروف کوچک و پررنگ و با فونتی صاف است. این لوگو دارای یک پیکان خمیده است که از حرف A تا Z امتداد پیدا میکند و قصد دارد به تنوع گستردهی محصولات این برند اشاره کند.
انتخاب رنگ نارنجی برای پیکان، نوعی حیات و انرژی به لوگو اضافه کرده و نشاندهنده تعهد شرکت به ارائه تجربهی خرید سریع و بیدردسر است.
علاوه بر لوگوی خاصش، هویت بصری آمازون به طراحی وبسایت و بستهبندیهای آن هم مربوط میشود. وقتی به هویت بصری برندهای معروف دقت میکنیم میبینیم به تک تک جزئیات فکر میکنند! رابط کاربری سایت با طراحی ساده و کاربرپسند، از زمینهی سفید برای بولد کردن محصولات استفاده میکند و این امکان را به مشتریان میدهد که بهسادگی از طریق بخش انواع محصولات مختلف در فروشگاه اینترنتی بگردند.
معرفی هویت بصری شرکت Sony
هویت بصری سونی نماد مدرن بودن، اصالت و قدرت فناوری است. لوگوی سونی خیلی ساده است. شاید حتی سادهترین لوگوی ممکن. آنها صرفاً نام شرکت را با حروف بزرگ و فونتی ظریف نوشتهاند. حرفهای S و O معمولاً به یکدیگر مرتبط شدهاند که یک تصویر شیک و جذاب برای لوگو ایجاد میکند.
علاوه بر لوگو، هویت بصری سونی به طراحی محصولات و بازاریابی آن هم مرتبط است. زبان طراحی زیبا و حداقلیست و در تمام دستهبندیهای محصولات آن، از دستگاههای الکترونیک و سرگرمی گرفته تا کنسولهای بازی و دوربینها همهشان بستهبندی خیلی سادهای دارند.
ترکیب منحنیهای نرم و لبههای تیز در طراحی محصولات، ظاهری جالب توجه به محصولات سونی میدهد و تعهد این برند را به هر دو استایل و عملکرد نمایان میکند.
معرفی هویت بصری شرکت Adidas
یکی از بهترین موارد هویت بصری برندهای معروف مخصوص شرکت آدیداس است. لوگوی مشهور آدیداس، سه خط اریب هستند که تقریباً برای هرکسی که با دنیای ورزش آشنایی داشته باشد قابل شناسایی است. لوگوی آدیداس نشاندهنده کوهستان است و نماد چالشها و اهدافی است که ورزشکاران برای به دستآوردن آنها تلاش میکنند.
طراحی این لوگو، با فونتی پررنگ و صاف، احساس قدرت و مقاومت را به مخاطب منتقل میکند و تعهد این برند به تقویت ورزشکاران در سرتاسر جهان را بازتاب میدهد. استفاده از پالت رنگ ساده سیاه و سفید به اصالت برند میافزاید.
در همین حال چندکاره بودن لوگو اجازه میدهد تا به سادگی در محصولات مختلفی از قبیل پوشاک و کفشهای ورزشی، لوازم جانبی و تجهیزات نیز استفاده شود. هویت بصری آدیداس خارج از لوگوی آن، در بازاریابی و طراحی محصولات نیز به صورت منسجم و باثبات از سبک پویا و پرانرژی استفاده میکند که شهرت آن را بهعنوان یکی از برترین برندهای پوشاک ورزشی، با تأکید بر مقاومت و پیروزی بر چالشها را نشان میدهد.
نکته دیگری که میتوانیم از هویت بصری برندهای معروف مثل آدیداس یاد بگیریم این است که آنها فقط به جلوههای نمادین توجه ندارند بلکه سعی میکنند هویت بصری خود را در طراحی داخلی فروشگاههایشان نیز وارد کنند. برای مثال فروشگاههای آدیداس در میان هویت بصری برندهای معروف مشهور هستند.
این فروشگاهها با طراحی ظریف و مدرن همراه با استفاده از رنگها و لوگوی شناختهشده برند، در دستهبندیهای جذاب در معرض بازدید علاقهمندان هستند. استفاده از کارهای گرافیکی بزرگ و عناصر مختلف بصری، تجربه خرید از فروشگاههای آدیداس را بهتر میکند.
معرفی هویت بصری شرکت Disney
بعید است کسی را بشناسیم که در دنیای مدرنِ ما با کارتونها و انیمیشنهای دیزنی آشنایی نداشته باشد. یکی از بهترین نمونههای هویت بصری برندهای معروف قطعاً باید به دیزنی تعلق بگیرد. خلاقیت، خیالانگیز بودن، منحصر به فرد بودن و جذابیت بصری مهمترین المانهای این برند هستند.
هویت بصری دیزنی سمبل خیال، شادی و خاطرات دوست داشتنی است. لوگوی معروف دیزنی امضای والت دیزنی یعنی بنیانگذار این شرکت و برند است که به همراه یک قلعه سحرآمیز و دلنشین رو به روی مخاطب قرار میگیرد. این لوگو نمادی از خلاقیت فوقالعاده و شگفتانگیزی است که کاراکترها و داستانهای دلنشینی را ایجاد کردند و عمیقاً در فرهنگها اثرگذار بودهاند.
استفاده از رنگهای جذاب و روشن مانند آبی و طلایی، حس گرما و خوشحالی را منتقل میکند و مخاطبان را از هر سنی جلب میکند. قطعاً نمیشود از هویت بصری دیزنی حرف زد و صحبتی از کاراکترها نکرد. شخصیتها، انیمیشنها و پارکهای عمومی دیزنی تمامی یک سبک پیوسته و قابل تشخیص و منسجم را نشان میدهند.
معرفی هویت بصری YouTube
هویت بصری یوتیوب بازتاب خلاقیت، تنوع و امکانات بیپایان در دنیای دیجیتال و محتوای ویدیویی است. در واقع یوتیوب در موارد هویت بصری برندهای معروف قرار گرفته چون زیرمجموعه برند مطرح و جذاب گوگل است. لوگوی معروف یوتیوب شامل نام برند به صورت یک فونت بازیگوشانه است و سمت چپ یک آیکون دکمهی پخش قرمز قرار دارد.
این لوگوی ساده اما اثرگذار بهسرعت در میان کاربران شناسایی میشود و انقدر معروف است که لوگوهای مشابه و کپی آن در اینترنت بسیار زیاد هستند. لوگوی یوتیوب نشاندهنده ماموریت این پلتفرم برای ارائه فضایی به کاربران برای نمایش استعدادها، علاقهها و ایدههای خود از طریق به اشتراکگذاری ویدیوها است.
معرفی هویت بصری شبکه CNN
شبکه سیانان یکی از قدرتمندترین شبکههای اخبار جهانی است و در بالاترین سطح روزنامهنگاری و خبررسانی قرار دارد بنابراین اصلاً جای تعجب نیست که در فهرست گزینههای هویت بصری برندهای معروف قرار گیرد. لوگوی معروف شبکه سیانان که احتمالاً صدها بار آن را دیدهاید نام شرکت را با حروف بزرگ و پررنگ نوشته است و یک خط قرمز جذاب از حرف C عبور کرده و دور حروف میچرخد.
لوگوی CNN با یک نگاه شناخته میشود و احساس فوری بودن و اهمیت را به چشم مخاطب میآورد و تعهد شبکه سیانان به ارائه اخبار روز و گزارشهای جامع از سرتاسر جهان را نشان میدهد. هویت بصری منسجم و ثابتی که این برند انتخاب کرده باعث شده شبکه سیانان به عنوان یکی از شبکههای اخباری برجسته و مقصد اصلی برای بهروزرسانی و اطلاعات قابل اعتماد درباره رویدادها و امور کنونی جهانی تثبیت کرده است.
معرفی هویت بصری برند Pepsi
هویت بصری پپسی نماد تازگی، شادابی و جذابیت است. در بین هویت بصری برندهای معروف هم شرکت پپسی و هم کوکاکولا خیلی خوب توانستهاند جای پای محکمی در دنیای برندینگ داشته باشند. لوگوی معروف پپسی به نوعی برعکس کوکاکولاست و همین موضوع جذابیت بصری آن را افزوده و باعث تمایز شده است.
لوگوی پپسی به صورت یک طراحی دایرهای با یک طرح موجی پررنگ با رنگهای قرمز، سفید و آبی است. نقاط خاص قرمز و آبی نماد انرژی و هیجان هستند درحالیکه نوار دایرهای سفید احساس اتحاد و تعادل را ایجاد میکند. لوگوی پپسی خیلی سریع شناخته میشود و همه با آن آشنا هستند. پپسی به شما احساس شادابی جوانی را منتقل میکند و با نوشیدنیهای ملایم و خوشمزهاش سعی کرده هویت بصری منسجمی خلق کند.
معرفی هویت بصری شرکت Netflix
آخرین مورد از موارد هویت بصری برندهای معروف که در این مقاله انتخاب کردیم مربوط به شبکه نتفلیکس است. هویت بصری نتفلیکس میخواهد نشان از سرگرمی، راحتی و امکانات نامحدود در دنیای پخش محتوا باشد. لوگوی نتفلیکس به شکل یک فونت شیک و مدرن با حرف N قرمز منحصر به فرد و جذابی نمایش داده شده است. لوگوی نتفلیکس بینهایت ساده است اما اثر خود را به سرعت میگذارد و سریعاً شناسایی میشود. ظرأفت سایهها در لوگوی نتفلیکس و انحنای خیلی اندک آن را در نظر بگیرید. ببینید چطور ظرأفتهای طراحی میتواند به جذابیت هویت بصری بیفزاید. رنگ قرمز پررنگ احساس شور و هیجان را منتقل میکند و بازتابدهنده طبیعت جذاب و درگیرکننده پلتفرم پخش نتفلیکس است.
جمعبندی
در این مقاله به بررسی هویت بصری هشت مورد از برترین برندهای جهان پرداختیم. لوگوی آنها را بررسی کردیم و نشان دادیم که چطور طراحی میتواند به صورت سمبلیک هویت برند را تعیین کند. ساختار هویت بصری برندهای معروف فقط مربوط به لوگوی آنها نمیشود بلکه در همه جنبهها وارد میشود. این برندها تمام جزئیات کار خود را در نمونه دفترچه هویت بصری بیان میکنند بنابراین اگر میخواهید ظرأفت کار را ببینید میتوانید این دفترچهها را تهیه کنید. همچنین اگر دوست دارید از پکیج هویت بصری استفاده کنید میتوانید از طریق پلهای ارتباطی با ما ارتباط برقرار کرده تا شما را برای بهترین مسیر در برندینگ راهنمایی کنیم.