بارگذاری

قیمت طراحی هویت بصری به صورت حرفه ای ۱۴۰۲

قیمت طراحی هویت بصری

فهرست مطالب

سیر تا پیاز قیمت طراحی هویت بصری

یکی از سؤالات متداول افرادی که به تازگی می‌خواهند هویت بصری طراحی کنند این است که تعرفه و قیمت طراحی هویت بصری امسال به چه صورت است؟ خلق و ایجاد هویت بصری به هیچ عنوان کار آسانی نیست و اجزای هویت بصری انقدر زیاد است که به سادگی نمی‌توانیم تعیین کنیم که قیمت طراحی هویت بصری در نهایت چقدر برایتان هزینه دارد.

به طور کلی باید به عوامل متعددی توجه کنیم که همگی روی قیمت هویت بصری اثر می‌گذارند. در این مقاله از استودیو برندینگ زیسا قصد داریم به بررسی همین عوامل بپردازیم و ببینیم با توجه به آن‌ها در سال 1402 به طور کلی و تقریبی چقدر باید برای هویت بصری برند هزینه کنید.

هویت بصری یعنی چه؟

هر کسب و کار، محصول یا خدماتی که به فردی دیگر ارائه می‌کنید دارای نماد، نشان و اجزایی است که مخاطب هدف شما از طریق آن‌ها با شما به صورت بصری ارتباط برقرار می‌کنند. ساختار و سازمان این اجزاء به طور کلی هویت بصری شما را شکل می‌دهد.

شما برای این‌که بتوانید خود را به بقیه معرفی کنید باید هویت بصری داشته باشید. این به کسب و کارتان کمک می‌کند اعتبار بیشتری کسب کنید و مخاطبینی وفادارتر و کسب و کاری معتبرتر برای خودتان به وجود بیاورید.

 

طراحی هویت بصری برند های معروف را بررسی کنید

 

بررسی تعرفه و قیمت هویت بصری برند

هویت بصری چه فوایدی دارد؟

اگر نگران قیمت طراحی هویت بصری هستید احتمالاً دانستن مزایایی که هویت بصری به کسب و کار می‌آورد و تمام منافعی که استفاده از هویت بصری برایتان به همراه خواهد داشت می‌تواند برایتان کمک‌کننده باشد. اولاً باید توجه کنید که هویت بصری باعث افزایش اعتبار کسب و کار و برند می‌شود. بسیاری از برند‌های معروف جهان از هویت بصری استفاده می‌کنند تا ثبات خود را در کسب و کار نشان دهند.

نکته دیگر این است که مخاطب همواره با محصولات و داده‌های بصری از طرف شما مواجه می‌شود. این یعنی شما همواره از طریق ارتباط چشمی با مخاطب مرتبط هستید. حالا برای این‌که بتوانید این ارتباط را تقویت کنید باید هویت بصری قدرتمندی داشته باشید و در صورت به وجود آوردنش خیلی راحت می‌توانید مشتریانی برای خود داشته باشید که از دیدن محصولات شما لذت می‌برند و از کار‌های شما نهایت استفاده را می‌کنند.

مسأله دیگر که جزء مزایای استفاده از هویت بصری تلقی می‌شود این است که باعث ایجاد انسجام و ثبات در سراسر برند می‌شود. انسجام و ثبات در برند نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن کار شماست. به همین دلیل مخاطب وقتی با هویت بصری قدرتمندی مواجه می‌شود در واقع با ابزاری مواجه شده است که کمک فراوانی به شما می‌کند تا بازاریابی محصولات و خدمات خود را بدون گفتن یک کلمه انجام دهید.

کدام اجزا در قیمت طراحی هویت بصری اثر دارند؟

همان طور که می‌دانید هویت بصری دارای اجزای متعددی است. از لوگو گرفته تا تایپوگرافی و طراحی داخلی و خارجی همگی جزء هویت بصری تلقی می‌شوند و مهم هستند. اما در قیمت طراحی هویت بصری چند مورد از این عناصر وجود دارند که اثر جدی بر قیمت‌گذاری دارند و برای همین به آن‌ها اشاره می‌کنیم: (اجزای مختلف هویت بصری در نمونه‌های برند بوک نیز وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را مشاهده کرده و دقیقاً از جزئیات اجزای هویت بصری اطلاعات کسب کنید)

  • لوگو

نشان یا لوگو همان صورت یا تصویر برند شماست. یعنی تصویر یا نمادی که همه افراد برندتان را از طریق آن می‌شناسند. لوگو روی تمام مواد تبلیغاتی قرار می‌گیرد: سربرگ، کارت ویزیت، پاکت نامه یا هر جای دیگری که در نظر بگیرید دارای لوگو است.

طراحان بنا به درخواست و سلیقه شما می‌توانند انواع مختلف لوگو را طراحی کنند. گاهی لوگو صرفاً تصویر است، گاهی متن است و گاهی هر دو. اشکال لوگویی پیچیده و ساده دارند و همگی این مؤلفه‌ها بر قیمت طراحی هویت بصری اثرگذار هستند.

  • سربرگ

یکی دیگر از عناصر دیگر که در هویت بصری اهمیت دارد سربرگ است. سربرگ نماد اعتبار برند است و در بالای همه قرارداد‌ها یا اجزای هویت بصری قرار می‌گیرد. استفاده از سربرگ در هویت بصری مزایای فراوانی دارد و سربرگ‌های ساده و پیچیده فراوانی برای طراح وجود دارد. قطعاً طراحی سربرگ نیز در قیمت طراحی هویت بصری اثرگذار است.

  • کاتالوگ و بروشور

بسیاری از شرکت‌ها و برند‌ها برای این‌که خود را به مشتریان و مخاطبین خود معرفی معرفی کنند از بروشور یا کاتالوگ استفاده می‌کنند و در آن مهم‌ترین خدمات، محصولات و دستاورد‌هایشان را معرفی می‌کنند. به همین دلیل طراحی کاتالوگ و بروشور یکی از اجزای مهم هویت بصری است. این‌که چطور می‌خواهید آن را طراحی کنید می‌تواند روی قیمت طراحی هویت بصری اثر بگذارد بنابراین باید آن را در نظر بگیرید. قیمت طراحی ست اداری شامل کاتالوگ و بروشور نیز می‌شود.

  • کارت ویزیت

یکی دیگر از بهترین راه‌ها برای نشان دادن شخصیت و هویت برند استفاده از کارت ویزیت است. کارت ویزیت در انواع مختلفی طراحی می‌شود. برای بسیاری از بیزنس‌ها از کارت ویزیت‌های مدرن استفاده می‌کنند. همچنین کارت ویزیت‌های سنتی و کلاسیک نیز وجود دارند. برخی از کسب و کار‌ها و برند‌های مدرن از المان‌های فانتزی و انتزاعی در کارت ویزیت خود استفاده می‌کنند.

بسته به فعالیت و خواسته‌هایتان طراحی کارت ویزیت نیز متفاوت خواهد بود و در نتیجه قیمت متفاوتی دریافت خواهید کرد. بنابراین باید توجه کنید هنگام طراحی هویت بصری دقیقاً می‌خواهید چه خصوصیاتی در کارت ویزیت قرار بگیرد و چطور طراحی شود.

علاوه بر مواردی که ذکر کردیم اجزای دیگری نیز در هویت بصری وجود دارند و اهمیتشان اگر از بالا بیشتر نباشد کمتر نیست. بسیاری از شرکت‌ها از بسته‌بندی مخصوص استفاده می‌کنند. طراحی بسته‌بندی محصول، طراحی ست اداری و طراحی آیکون‌های اختصاصی و موارد متعدد دیگر همگی در نتیجه قیمت هویت بصری اثر می‌گذارند بنابراین حتماً باید به این موضوعات توجه کامل و کافی داشته باشید.

جدول قیمت طراحی هویت بصری و طراحی لوگو

قیمت طراحی هویت بصری چقدر است؟(جدول قیمت)

حالا که با کلیات موضوع و مؤلفه‌های مختلف آن آشنا شدیم ببینیم که در سال 1402 دقیقاً چه قیمت‌هایی برای طراحی هویت بصری ارائه می‌شود. تعرفه طراحی هویت بصری بسته به این موارد ممکن است تغییر داشته باشد.

از آنجایی که هویت بصری حساسیت بالایی در بازاریابی و مارکتینگ برند دارد یکی از بهترین کار‌هایی که می‌توانید بکنید این است که طراحانی آگاه و باتجربه در این زمینه را انتخاب کنید. استودیو طراحی زیسا می‌تواند با توجه به کیفیت کار، تجربه بالا و همکاری با شرکت‌ها و مؤسسات متعدد گزینه‌ای مناسب برای شما باشد.

به طور کلی دو راه برای طراحی هویت بصری دارید. یا لوگو بخشی از هویت بصری خواهد بود یا از قبل لوگو دارید که در این صورت قیمت طراحی متفاوت می‌شود. اما به طور کلی این متغیر‌ها در تعیین میزان قیمت طراحی هویت بصری اثرگذار هستند:

  • طراحی داینامیک لوگو
  • تایپوگرافی و نحوه نوشتار
  • طراحی کارت ویزیت
  • طراحی سربرگ
  • میزان سختی طرح و خواسته‌های کارفرما
  • مدت زمانی که برای طراحی سپری می‌شود
  • تجربه خود طراح

با توجه به تمام این عوامل قیمت هویت بصری می‌تواند فرق کند ولی به طور کلی این جدول قیمت‌هایی است که ممکن است برای هویت بصری داشته باشیم:

طراحی لوگو

5 تا 10 میلیون تومان

طراحی کارت ویزیت

2 تا 4 میلیون تومان

طراحی ست اداری

2 تا 4 میلیون

طراحی هویت و شخصیت برند

15 تا 20 میلیون

طراحی آیکون اختصاصی

5 تا 10 میلیون

طراحی کاتالوگ و بروشور

500 هزار تومان تا 1 میلیون تومان

توجه کنید که این قیمت‌ها کاملاً تقریبی است و ممکن است با توجه به وضعیت بازار و خواسته‌های منحصر به فرد شما نیز تغییراتی در آن به وجود بیاید اما به طور کلی استودیو‌های طراحی و برندینگ چنین قیمت‌هایی را به شما ارائه می‌کنند. برخی از طراحان نیز هزینه‌ای اضافه برای تغییرات و ویرایش‌هایی که در طرح انجام می‌دهید اضافه می‌گیرند ولی استودیو زیسا هزینه‌ای برای ادیت دریافت نمی‌کند. بنابراین می‌توانید با خیال راحت مراحل طراحی هویت بصری را به ما بسپارید.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا اصول قیمت طراحی هویت بصری در برندینگ و عوامل تأثیرگذار روی قیمت را بیان کنیم. ابتدا تعریف کردیم هویت بصری چیست و نمونه هویت بصری خوب چطور ارزش‌هایش در بازار کسب و کار و تجارت را به شما نشان می‌دهد. قطعاً هر برندی برای موفقیت و رقابت با سایرین لازم است به فکر هویت بصری قدرتمندی باشد. همان طور که تمام برند‌های معروف جهان از هویت بصری قدرتمندی استفاده می‌کنند شما نیز باید توجه ویژه‌ای به طراحی هویت بصری نشان دهید.

مزایای طراحی هویت بصری را بیان کردیم و روشن شد چرا در طراحی هویت بصری این قدر اهمیت دارد و سپس به بررسی اجزا و عواملی پرداختیم که در تعیین قیمت اثرگذار هستند و باید به آن‌ها توجه کرد. آیا شما تا به حال تجربه طراحی هویت بصری را داشتید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا