فهرست مطالب
بهترین مشاوره برندینگ
«محتوا پادشاه است.» این جملهای است که بیل گیتس خالق مایکروسافت و یکی از محبوبترین فعالان عرصه تکنولوژی و سرمایه گذاری سالها پیش بیان کرده است. میشود تفسیرهای مختلفی از این جمله بیل گیتس داشت ولی به نظر مهمترین چیزی که باید از پیام او بفهمیم این است که در دنیای برندینگ، ارائه همه چیز است! به همین دلیل بهترین مشاوره برندینگ به شما کمک میکند محصولات خود را به شکلی جذاب و به یادماندنی به مخاطب عرضه کنید.
برندینگ شامل مفاهیم متعدد و قلمروهای مختلفی در حوزه تکنولوژی و فناوری است و شناسایی این قلمروها به شما کمک میکند که مسیر آینده سازمان و کسب و کار خود را روشن کنید اما فهمیدن این قدمها و روشن کردن مسیر بسیار دشوار است و ممکن است پیچیدگیها شما را منحرف کند به همین دلیل نیاز است که بهترین مشاوره برندینگ را پیدا کنید و بر اساس استراتژی تدوین شده از طریق مشاوره عمل کنید. در این مقاله از زیسا قصد داریم به شما نگاهی کلی در مورد اهمیت مشاوره برندینگ و ویژگیهای بهترین مشاوره برندینگ ارائه کنیم.
مشاوره برندینگ چیست و چه اهمیتی دارد؟
مشاوره برندینگ به عنوان یک دانش خاص تعریف میشود که به کسب و کارها کمک میکند در دنیای رقابتی بازارها بتوانند به خوبی عمل کنند و جایگاه موفقیتآمیزی کسب کنند. مشاوران برندینگ تخصص خود را در ارتقاء هویت و تصویر یک کسبوکار به کار میگیرند.
برندینگ بیش از یک لوگو یا نام گذاری است؛ برندینگ در حقیقت یک تجربه است. ایجاد یک برند قوی به شما کمک میکند تا کسبوکار خودتان را از رقبا متمایز کنید، برایش اعتبار بسازید و با مشتریان ارتباطی عمیقتر ایجاد کنید.
مشاوران برندینگ با بررسی بازار، رقبا و مخاطبان شما به کسبوکارتان کمک میکنند تا یک استراتژی برندینگ جامع و هویتی یکپارچه برای سازمان شما داشته باشند. آنها از تحقیقات در حوزه بازاریابی، تجزیه و تحلیل رقبا، و تعیین اصول مهم برندینگ برای کمک به کسبوکار در تدوین یک تصویر قدرتمند از برندتان استفاده میکنند.
فرآیند مشاوره برندینگ شامل مراحل مختلفی از شناخت هویت تا تدوین و تعیین استراتژی بازاریابی و اجرایی کردنش است. مشاوران با توجه به خصوصیات و ارزشهای کسبوکار، بسترهای رقابتی و انتظارات مشتریان، شما راهنمایی میکنند تا مسیری منحصر به فرد برای موفقیت در حوزه کسب و کار داشته باشید.
برندینگ موفق به تقویت شناخت، افزایش فروش، جلب سرمایهگذار و تبدیل مشتریان به فرآیند اتوماتیک میانجامد. حالا که با این نکات آشنا شدیم برویم ببینیم بهترین مشاوره برندینگ باید چه خصوصیاتی داشته باشد.
ویژگیهای مشاوره برندینگ قوی چیست؟
وقتی سراغ بهترین مشاوره برندینگ میروید باید یک سری ویژگیهای خاص را دنبال کنید که اینها به شما کمک میکنند تا برنامه منسجم و قدرتمندی برای برندینگ خود ایجاد کنید:
- گوش دادن مهم است!
ممکن است در ابتدا تصور کنید که توانایی شنیداری و تمرکز به صحبتهای فرد مقابل باید ویژگی اساسی هر حرفهای باشد و این در دنیای ایدهآل واقعیت داشته باشد، اما این گونه نیست. بنابراین مهارت دقیق گوش دادن یکی از ویژگیهای اساسی یک مشاور برندینگ ماهر و توانا است.
بهترین مشاوره برندینگ وقت میگذارد تا همه جزئیات را درباره مشتریان خود بیاموزد، با دقت به آنها گوش بدهد و حین گوش دادن به مسائل، صبور بماند و با آرامش مشتری را راهنمایی کند. تنها پس از گوش دادن به مشتری، مشاور قادر به پیشنهاد تغییرات موثر در عملکرد یک کسب و کار است. یک مشاور عالی که به مشتریانش توجه میکند، نه تنها دیدگاه آنان را درک میکند، بلکه ارتباطات مبتنی بر اعتماد را نیز با مشتریانش برقرار میسازد.
- دانش کافی از دنیای برندینگ داشته باشد
یک مشاور برندینگ بامهارت احتمالاً دارای سابقه چندین ساله در طراحی استراتژی برند است و در زمینههای مرتبط با این حوزه فعالیت داشته است. اغلب آنها دارای تحصیلات مرتبط با این زمینه هستند، اما اهمیت دارد که همچنان تمایل به یادگیری و پیشرفت در حوزه خود داشته باشند که برخاسته از تجربه کاری گذشته و تحصیلات فعلی باشد. یک مشاور عالی در زمینههای گسترده از برندینگ، تبلیغات و بازاریابی دانش کامل و تجربه دارد.
بهترین مشاوره برندینگ به طور مستمر توانایی گسترش دادن مهارتهای خود را در زمینههای جدید برندینگ را دارند و در پی اطلاع از رویکردهای نوین بازاریابی از قبیل بازاریابی دیجیتال، رسانههای اجتماعی و روابط عمومی هستند تا بتوانند برند خود را به وسیله روشهای متنوع به گوش مخاطبان خود برسانند.
همچنین، یک مشاور برندینگ ماهر تلاش میکند تا به روز باشد و استراتژیهای مؤثرتری را به مشتریان ارائه دهد. آنها محیطی که به سرعت در حال تغییر است را درک میکنند و هرگز از تکامل یا منسوخ شدن حرفهای فراتر نمیروند.
- باید ارزشهای سازمان شما را بفهمد
فهم درست ارزشهای هر سازمان امری بسیار حیاتی است زیرا هر کسب و کار دارای خصوصیات منحصر به فردی است و عدم توجه به این ارزشها به معنای نداشتن درک صحیح از طبیعت کسبوکار است. یک مشاور با توانایی بالا درک دارد چگونه ارتباطات معنادار بین استراتژی برندینگ، ابزارهای بازاریابی و محتوای فعلی را برقرار کند.
او میتواند ارزش محتوای برتر را شناسایی کند و میداند چگونه از این ارزشها برای توسعه کسبوکار بهرهمند شود. تولید محتوای مرتبط برای عموم مردم و مخاطبین هدف شما در واقع یک تاکتیک معتبر، اقتصادی و مؤثر برای افزایش تراکم فروش و در نهایت جلب مشتریان است. مشاوران ماهر میتوانند به وضوح مخاطب عام هدف شما را تعریف کنند و به شما در ایجاد محتوای شخصیسازی شده و مخصوص به برندتان کمک کنند که با استراتژی برندسازی شما هماهنگ باشد.
- اعتمادسازی مهم است
اعتماد یک خصوصیت ارزشمند است که به آسانی به دست نمیآید، اما در رهبری سازمانی یا مشاوره یکی از ارزشهای برجسته است. برای هر مشاور که در تعامل با مشتریان جدید است، ایجاد اعتماد یک اولویت اساسی است.
اعتماد زمانی شکل میگیرد که فرد اطمینان حاصل کند که هر بار انتظاراتش مورد تأیید قرار میگیرد. ایجاد اعتماد برای مشتریان ممکن است چالشی باشد، زیرا اکثر مشتریان به نتیجه و اثر مورد انتظار خود علاقه دارند و باید قبل از تشخیص هر نتیجه مثبت، نتیجه نهایی را ببینند.
بنابراین، اهمیت دارد که مشاوران بیان کنند که مشارکت آنها ارزش بیشتری نسبت به انجام این فعالیتها به صورت فردی دارد. یک مشاور عالی دارای شبکهای از ارتباطات است که فعالیتها و دستاوردهای حرفهای خود را به نمایش میگذارد.
- تدوین استراتژی مشخص و جذاب برای برند
بسیاری از کسبوکارها، بدون داشتن تصویری واضح از هدف خود و مخاطبین، محتوا تولید کرده و طراحیهای گرافیکی خود را تغییر میدهند و همچنین برای هر فصل یا کمپین به صورت مستقل استراتژیها و طراحیهای متفاوتی اجرا میکنند.
بهترین مشاوره برندینگ وقت میگذارد تا بازار مرتبط شما را مطالعه کرده و محتوای ارزشمندی را با توجه به جمعیتشناسی و روندهای بازار ایجاد کند. آنها به دنبال شکافهای موجود در بازار میگردند تا فرصتهایی را برای محصول یا خدمات شما ایجاد کنند و به نیازهای خاص این شکافها پاسخ دهند.
اطلاعات حاصل از تحقیقات بازاریابی نه تنها به تدوین استراتژیهای بازاریابی کمک میکند بلکه به اجرای آنها نیز کمک مینماید و این نقطه را یک مشاور ماهر به خوبی میفهمد. ایشان با دقت در نگاه به همه جوانب سعی میکنند تا مسائل را از ریشه حل کنند.
وضعیتها هرگز یکسان نیستند و گاهی کسبوکارها با چالشهایی مواجه میشوند که میتواند به عنوان طوفانی ثبات موجود را کاملاً تغییر دهد. یک مشاور ماهر باید قادر باشد با استفاده از اطلاعات جدید و استخراج نتایج مفید از آن و حتی در صورت لزوم، تعیین استراتژی جدید به شما کمک کند. توانایی پاسخگویی به تغییرات با نگرش مثبت و امکان استفاده از راهکارهای جدید برای دستیابی به اهداف، یک مهارت کلیدی است. آموختن از فناوری و تطابق با شرایط مبهم و عدم اطمینان، ضرورت اساسی هر مشاور ماهر است.
جمعبندی
ما در این مقاله تلاش کردیم تا مهمترین ویژگیهایی که باید در بهترین مشاوره برندینگ به دنبال آن باشید را بیان کنیم. با استفاده از یک مشاوره منسجم و جذاب برای برند میتوانید مسیری حرفهای و دقیق برای پیشرفت بیزنس و کسب و کار خود را تدوین کنید. وقتی سراغ بهترین مشاوه برندینگ میروید باید اطمینان حاصل کنید که آن فرد به خوبی به حرفهای شما گوش میدهد و در عین حال دانش کافی برای مقابله با شرایط رقابتی بازار را دارد و از جدیدترین متدهای برندینگ آگاه است. ویژگیهای دیگری از جمله اعتمادسازی و تدوین استراتژی برای برند نیز از جمله مواردی است که باید در یک مشاوره برندینگ به دنبال آن باشید.
اگر برای موفق شدن برند خود و تدوین یک استراتژی مشخص برای برندینگ نیاز به مشاوره دارید میتوانید با متخصصین ما در استودیو زیسا تماس بگیرید و ارتباط برقرار کنید و ما به شما کمک میکنیم تا مسیری منسجم، برنامهای جامع و هویتی متناسب با مخاطب خود ایجاد کنید.