فهرست مطالب
ساخت هویت بصری با بهترین قیمت و کیفیت
اگر شما نیز با پروژههای برندینگ آشنا باشید به خوبی میدانید که ساخت هویت بصری میتواند در زمینههای مختلف کمک فراوانی به شما بکند. از همین جهت خوب است که پیش از هر چیز در برندینگ به ساخت هویت بصری فکر کنید. داشتن هویت بصری در برند دارای مزایای فراوانی است زیرا مشتریان در حقیقت از نظر دیداری بیشترین درگیری را با برند شما دارند و ثبت و در خاطر ماندن برند شما برای فروش محصولات بسیار وابسته به شرایط هویت بصری شماست.
برای داشتن بهترین طراحی هویت بصری فرایند کاری مارو ببینید.
سؤال اصلی حالا اینجاست که چطور میتوانیم هویت بصری قدرتمندی خلق کنیم؟ اگر برای سفارش هویت بصری اقدام کردید این مقاله از استودیو طراحی زیسا به درد شما میخورد زیرا خواهید فهمید دقیقاً طراحان برای به وجود آوردن هویت بصری چه کارهایی انجام میدهند.
هویت برند را تعریف کنید
هویت بصری مفهومش ذیل مفهوم هویت برند است. یعنی ابتدا باید هویت برند را به خوبی تعریف کرده باشید و سپس به سراغ تعریف هویت بصری بروید و آن را بسازید. هویت برند شامل تمام چیزهایی است که قرار است افراد و مخاطبین هدف برندتان یا محصولاتتان را با آن بشناسند. از لوگو و جنبههای بصری گرفته تا صدا یا حتی لباسهایی که انتخاب میکنید و نحوه مارکتینگ و بازاریابی همه اینها زیر مفهوم هویت برند قرار گرفتهاند.
هویت برند اثر زیادی در تعیین هویت بصری و تصمیمگیریهای مبتنی بر آن میگذارد. یک برند برای داشتن هویتی قوی باید دارای داستانی جذاب، هویت بصری منحصر به فرد و انسجام و ثبات باشد. فکر کنید افراد هنگام مواجهه با برندتان با یک شخص رو به رو میشوند. شما دوست دارید این شخص چطور خودش را نشان دهد؟
طراحی لوگوی برند
یکی از مهمترین اجزای هویت بصری لوگو است. لوگو در طراحی و دیزاین هویت بصری نقش کلیدی دارد چرا که چهره برند است. اکثر شرکتها و برندهای معروف جهان لوگوی به یادماندنی و خاصی دارند. همین موضوع سبب میشود به این نتیجه برسیم که در طراحی لوگو حتماً باید دقت لازم را به خرج دهیم.
لوگو در ساخت هویت بصری باید متناسب با شرکت و کسب و کار مورد نظر باشد. سعی کنید برای طراحی لوگو از یک طراح حرفهای مشورت بگیرید تا بتوانید طرح متناسب با برندتان را خلق کنید. حتی شکلها و تیزی و نرمی لبههای حروف نیز میتوانند در خوب یا بد بودن یک لوگو اهمیت داشته باشند. پس به هیچ عنوان طراحی لوگو را در ساخت هویت بصری دست کم نگیرید.
پالت رنگی خود را انتخاب کنید
شما چه رنگی هستید؟ دوست دارید وقتی مردم به محیط برند شما وارد میشوند چه احساسی داشته باشند؟ ثابت شده است که رنگها در ما احساسات خاص و متفاوتی را برانگیخته میکنند. ما در مقالهای به روانشناسی رنگها پرداختیم و شما به عنوان طراح یا صاحب برند باید تصمیم بگیرید که از کدام رنگ استفاده کنید.
رنگها خنک مثل آبی و سبز باعث ایجاد احساس اعتماد و آرامش میشوند. برعکس رنگهای گرم مثل زرد و قرمز هیجان و شور را در انسان ترغیب و تشویق میکنند. بسته به اینکه شما میخواهید چه نقش و جایگاهی در ذهن مخاطب داشته باشید رنگبندیتان نیز باید فرق داشته باشد.
تایپوگرافی را دست کم نگیرید
در ساخت هویت بصری قوی که بتواند با سایر رقبا رقابت کند و متمایز از آنها باشد کوچکترین کلمات هم میتوانند اثرگذار باشند. بنابراین وقتی میخواهید کلمات را نشان مخاطب دهید از فونت مناسب استفاده کنید.
تایپوگرافی بخشی از هویت بصری است که به اندازه کافی ارج و قربی ندارد ولی بسیار مهم است. شکل نوشته شدن و قرارگیری حروف و کلمات کنار همدیگر و فونت مورد استفاده، اندازه و هر ویژگی دیگری که در نظر بگیری مربوط به تایپوگرافی است و باید آن را به حساب بیاورید.
اجزای پشتیبان هویت بصری را فراموش نکنید
وقتی کلیت هویت بصری خود را ساختید به هیچ عنوان فراموش نکنید که طرحهای کوچک، آیکونها و هر گونه چیزی که در نگاه اول دارای اهمیت چندانی نیست در دراز مدت میتواند بسیار مهم باشد و حتماً باید آن را در نظر گرفت.
طراحی آیکون، سربرگ، تقویم و دیگر اجزای خرد و ریز هویت بصری به طور کلی تأثیری دراز مدت و اثربخش روی هویت برند دارند. همه اینها باعث میشوند برندتان بیشتر در خاطره بماند و اثرگذاریش روی مخاطب هدف بیشتر و بیشتر شود.
چرا ساخت هویت بصری مهم است؟
اگر قیمت طراحی هویت بصری نگرانتان کرده است حتماً از خودتان پرسیدید که چرا ساخت هویت بصری مهم است و چرا قیمت آن انقدر زیاد است؟ اولاً که طراحی و کار خلاقانه واقعاً قابل قیمتگذاری نیست. چیزی که دریافت میکنید منحصر به فرد و برای شماست اما به طور کلی ساخت هویت بصری مزایای زیادی برای برند دارد که به آنها اشاره خواهیم کرد.
اولین موضوع مسأله اعتبار است. هرچه برند هویت بصری قدرتمندتری داشته باشد ما بیشتر به استفاده از آن برند ترغیب میشویم. مشخص است که حتی بستهبندی نیز میتواند روی ذهن ما تأثیر بگذارد. نام اثرگذار است. لوگو اثرگذار است. تمام اجزای هویت بصری باعث بالا رفتن اعتبار برند در ذهن ما میشوند و سبب میشوند ما احساس کنیم آن برند موفقتر و حرفهایتر است.
نکته قابل توجه و اشاره دیگر این است که در برندینگ ما به دنبال مشتریان وفادار هستیم. مشتریانی که بعد از یک سال ما را رها نکنند و بلکه در طول سالیان سال مدام از محصولات ما خرید کنند یا به برند ما برگردند. خلق هویت بصری قدرتمند به این موضوع کمک میکند زیرا ارتباط چشمی بین مخاطب و برند اگر به نحو درست صورت گیرد باعث میشود مخاطب حس کند علاقه خاصی نسبت به برند دارد و به همین دلیل بیشتر با آن ارتباط برقرار میکند و خود را نسبت به برند وفادار مییابد.
یکی دیگر از ارزشهای ساخت هویت بصری در برندینگ این است که به ما کمک میکند کار، محصولات و برند خود را از سایر رقبا متمایز کنیم. تصور کنید که وارد فروشگاه میشوید. از یک محصول خاص دهها برند مختلف وجود دارد. مخاطب چطور میتواند شما را در میان تمام این برندها تشخیص دهد؟ یکی از سادهترین راههایش استفاده از هویت بصری قدرتمند است. وقتی وارد فروشگاه لوازم ورزشی میشوید امکان ندارد با دیدن علامت تیک به یاد برند نایکی نیفتید. وقتی نوشابههای مختلفی جلویتان میگذارند ممکن نیست متوجه لوگو و برند کوکاکولا نباشید. این شرکتها با ظرأفت تمام توانستهاند نام، هویت و محصولات خود را از سایر رقبایشان متمایز کنند.
سخن آخر
ساخت هویت بصری زمان بر است و پر هزینه. اگر به سایتهای طراحی مراجعه کرده باشید میبینید که قیمت طراحی هویت بصری و سفارش هویت بصری بالاست. با این حال میبینیم هویت بصری برندهای معروف اثر زیادی بر نگرش مخاطبین نسبت به آن برند گذاشته و میتوان تصور کرد که باعث تغییراتی جدی در سطح عملکرد آنها در دنیای بازار و برندینگ شده است. آنها با الگوی مناسب، پترن هویت بصری قوی، تایپوگرافی منحصر به فرد و اضافه کردن عناصر دیگر توانستهاند هویتی خاص برای خود خلق کنند.
حالا که میدانید ساخت هویت بصری تا چه اندازه میتواند بر جایگاه برند شما در بازار اثر بگذارد چرا همین حالا اقدام به سفارش هویت بصری نمیکنید؟ شما میتوانید برند خود را در مسیر موفقیت و شناخته شدن قرار دهید و خیلی زودتر از تصورتان جایگاهی بالا در بازار و برندینگ پیدا کنید.
سؤالات متداول:
هویت بصری به تمام اجزای بصری گفته میشود که مخاطب از طریق آنها با برند شما ارتباط برقرار میکند.
ساخت هویت بصری به شما کمک میکند تا برندی قوی به دست بیاورید و بتوانید خود را در میان مخاطبین هدف شناخته شده کنید. علاوه بر این هویت بصری به افزایش اعتبار شما در دنیای برندها کمک میکند و باعث میشود محصولات بیشتری را به فروش برسانید و مشتریان وفادارتری جلب کنید. به همین دلیل برندهای معروف سراغ ساخت هویت بصری قدرتمند میروند.